Djup suck! Ännu ett ”hundhål”

 
Som rubriken berätttar – nu är det hål i bägge hundarna igen Förvirrad.
Fast Hjärties hål är ju i princip läkt, så jag skall väl inte klaga alltför mycket!
 
Svantes hål kommer sig troligen även det av en pinne, dock i tassen istället för bakom ögat.
Det var litet stressigt igår innan vi skulle ge oss iväg från Hallstavik (var hos mamma) till Uppsala för att besöka min morbrors 60-årsfest, så jag tänkte att ett uppletande går ändå hyfsat fort och hundarna får en ganska bra aktivering innan det blir tråkigt för dem.
Sagt o gjort – gav mig ut i skogen bland stock o sten. Elller kanske man skall säga "pinn" o sten.
Uppletandet gick jättebra och glada o nöjda var vi, ända tills jag väl inomhus igen insåg att det var väldigt gott om blodiga tassavtryck på den yta hundarna just då vistades på… Gick väldigt snabbt att lokalisera var blodet kom ifrån – en höger framtass tillhörande Svante.
 
DJUP SUCK!! Sår igen! Vad gör jag för fel?? Tror jag skall fytta in till stan o enbart gå koppelpromenader på asfalterade o sopade trottoarer och aldrig mer vistas i skogen med hundarna…Förvirrad
 
svant tass IMG_4456svantetass tass IMG_4454
 
Tyckte iallafall att en sårig tass kunde klara av ett spår – det rusas ju inte runt så mkt då – så idag fick Svante ett av sina sällsynta spår.
Det blir ju inga långa spår direkt då jag spårar själv,men man kan ju lägga in trixigheter istället.
Han skötte det mestadels bra,men jag tror han är störd av vilt på vissa ställen. Han behöver mängdträning….kan inte nån sparka på mig så jag kommer ut o tränar detta oftare? Det är ju faktiskt roligt!
 
60-årsfesten vi kom något försenade till igår p.g.a. tassen var f.ö. jättetrevlig. Jag är glad att jag har en så underbart trevlig släktLer. Synd att man träffar dem alltför sällan bara..
Tim höll låda hela kvällen kändes det som. Pust vilken energi!! Men han sov ovanligt bra på natten, så litet uttröttad blev han nog av allt iallafall. Hoppas han slipper bli mer förkyld än den lilla nästäppa nattetid han har nu.Har själv åkt på en förkylning som bröt ut ordentligt idag, men det tar jag gärna bara han slipper… 
 
Dags att rengöra sår nuFörvirrad.
 
Hej så länge!
 
 
 
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Djup suck! Ännu ett ”hundhål”

  1. susan skriver:

    Du måste vara en dröm att ha som kund……om man är veterinär. Snacka om otur stup i kvarten men härligt att Ni fick träffa släkten. Tack för grattis, det uppskattas 🙂
    Jätte roligt att lära sig lite nytt efter 27 år inom SBK 😉
     

  2. Anne skriver:

    Jaha, så var det dags igen……….jag säger ju det, du får helt enkelt lära dina hundar gå på \’låda\’, så behöver dom aldrig gå ut, iallafall inte med dig……………sen får du ringa mig, så får jag följa med dig ut i skogen och hålla koll på både dig och hundarna!! Alternativet är att du skickar ut Peter med en röjsåg och så får han helt enkelt fixa till ett pinnfritt område som du får hålla dig på!!! Kram!!!!

Lämna en kommentar