Sovit sedan sist jag skrev,spår m.m.

 
Somnade tillslut efter att jág skrev min nattblogg sist. Men inte så mkt – mest slummer, och dessutom var det visst dags för Tim att käka igen.
Som jag skrev – jag är så avis på alla de som bara sover sover o sover. Vissa människor är ju sådana. Oavsett om de har ont ,håller på att hosta eller snora ihjäl sig, eller är på en helt främmande plats – dessutom med en massa höga ljud omkring sig, så bara sover de….
 
Jag tillhör ju inte en av dem då, så med min hälsa och nu dessutom med Tim så ligger jag ganska mycket efter med sömn alltså.
 
Nog om det! jag har faktiskt tränat litet hund sedan jag skev om detta sist. Idag så fick Svante t.ex.ett spår igenLer. Inte så långt,men med konstiga vinklar, mkt viltstörning o en liggtid på tre timmar. Dessutom kom jag på att jag korsade en stig jag gått på på morgonrundan…
 
Han markerade alla fyra apporterna (det har lönat sig att jag har haft spårapporter i fickan under prommarna o haft mkt byteshandel m.m. med demLer),men höll på att missa en eftersom han var några meter av spåret.Han är tyvärr litet störd av viltet och kan därför "halka av banan"litet ibland…lade på pin tji spåret där jag vet att det är viltrikt pga detta.
Måste snitsla bättre dock så att jag kan stanna o stå still då jag är säker på att han gör ngt annat…skulle kunna ha en lång utläggning om mina tankar kring detta eventuella problem,men jag skall faktiskt gå o lägga mig snart o ta igen – ja ni vetBlinkning.
 
Var på klubben (Tyresö) igår och tränade litet lydnad. Bl.a. en tävlingsmässig platsliggning. Fick även hjälp av Malin att kolla ställandena, eftersom jag fortfarande inte har ögon i nacken…
Allt gick ganska bra av det jag tränade förutom läggandena som var ngt sämre än vanligt. Tror dock att det beror på det infekterade tassåret så jag struntar i det så länge. (Nu fick jag ju nämnt på en gång att tassåret inte är jättefint också).
 
Det var info och litet uppvisning av bruksgrenen skydds på klubben igårkväll också. Skoj att se hur de tränade. Ett gäng trevliga människor med positiva träningsmetodet metoder (bl.a. Pia B) var det som var där och visade upp sig Ler.
 
Idag har det blivit litet lydnadsträning på långpromenaden,men väldigt litet av den varan.
Gick en kvällspromenad med Trollet Zeb o Kato ikväll, man kan ju kalla det litet träning att föra ihop de exakt på dagen jämngamla killarna faktiskt. Litet spänt är det mellan dem nu, så de behöver träffas en del. Det gjorde vi faktikst igår också – träffades alltså, då Trollet var härhemma en sväng o umgicks med oss.
 
Har Tims farmor här ett par dagar – jätteskönt för både Tim och oss med all hjälp vi fårLer. Dessutom är det ju allmänt trevligt sällskap!!
 
Nä, nu går sömntåget, bäst att haka på….
 
Lägger till en bild från igår på Tim,hans råtta o Kato nedan . Blev litet råttdragkamp som ni ser.

 Natti!
/M
 
 
IMG_4486IMG_4495
 
 
 
 
 
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sovit sedan sist jag skrev,spår m.m.

  1. Minna skriver:

    Thanks! Hah, that´s like me reading your blog.. ;—) I try again, this is from Linda´s blog (so you may understand it better than my english 😉 ) "tävlat lydnad i mästerskapen för Belgiska vallhundar i Finland med ett 1:a pris & andra placering samt guld i lagtävlingen"

Lämna en kommentar